Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Raczki
Menu góra
Strona startowa Załatwianie spraw Wykaz spraw Sporządzenie aktu zgonu
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Sporządzenie aktu zgonu, bieżące, menu 265 - BIP - Urząd Gminy Raczki”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Sporządzenie aktu zgonu

Sporządzenie aktu zgonu

Sprawa:

Sporządzenie aktu zgonu

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Raczki, Plac Kościuszki 14, pok. Nr 4

tel. 87 5686427

Komórka odpowiedzialna:

 

Urząd Stanu Cywilnego

Wymagane dokumenty:

Do sporządzenia aktu zgonu wymagane są dokumenty:

- karta zgonu wystawiona przez służbę zdrowia;

- dowód osobisty osoby zmarłej;

- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym dla miejsca zgonu, przedkładając kartę zgonu wydaną przez lekarza. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin.

Akt zgonu sporządzany jest na podstawie karty zgonu oraz protokołu dokumentującego zgłoszenie zgonu podpisanego przez osobę uprawnioną do zgłoszenia zgonu.

Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu, jeden, bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu.

Do zgłoszenia zgonu obowiązani są w kolejności: małżonek lub dzieci zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci, osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon, osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o tym przekonały, administrator domu, w którym nastąpił zgon. Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu obwiązany jest szpital lub zakład.

Opłaty:

Brak.

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie

Tryb odwoławczy:

Odmowa sporządzenia aktu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Podlaskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi:

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego. Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy.

Metryka

sporządzono
2023-04-24 przez Emilia Tertel
udostępniono
2023-04-24 10:15 przez Zalewski Mariusz
zmodyfikowano
2023-04-24 10:16 przez Zalewski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
768
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.