Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Raczki
Menu góra
Strona startowa Załatwianie spraw Wykaz spraw Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych osób fizycznych (nieprowadzących działalności gospodarczej i prowadzących działalność gospodarczą)
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych osób fizycznych (nieprowadzących działalności gospodarczej i prowadzących działalność gospodarczą), bieżące, menu 290 - BIP - Urząd Gminy Raczki”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych osób fizycznych (nieprowadzących działalności gospodarczej i prowadzących działalność gospodarczą)

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych osób fizycznych (nieprowadzących działalności gospodarczej i prowadzących działalność gospodarczą)

Sprawa:

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych osób fizycznych (nieprowadzących działalności gospodarczej i prowadzących działalność gospodarczą).

 

Katalog udzielanych ulg zawiera art. 67 a ustawy dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa: 
- odroczenie terminu płatności podatku lub rozłożenie zapłaty podatku na raty, 
- odroczenie lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę, 
- umorzenie w całości lub w części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę. 

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Raczki, Plac Kościuszki 14, pok. Nr 3

 tel. 87 568 64 18

Komórka odpowiedzialna:

 

Podatki i opłaty lokalne

Wymagane dokumenty:

Wzór wniosku (nieobligatoryjny):

W przypadku osoby fizycznej, która nie prowadzi działalności     gospodarczej, do wniosku należy dołączyć:

a)       informację dotyczącą sytuacji materialnej i rodzinnej podatnika wraz z dokumentami potwierdzającymi wiarygodność przedstawionych informacji (w tym celu sporządza się protokół o stanie majątkowym zobowiązanego),

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Formularz informacji pomoc inna

b)       zaświadczenia o dochodach własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. aktualne zaświadczenie z zakładu pracy, odcinek renty/emerytury, decyzja o przyznaniu zasiłku dla bezrobotnych itp.),

c)       kopie rachunków opłat eksploatacyjnych za mieszkanie lub inny zajmowany lokal (np. za czynsz, światło, gaz),

d)       orzeczenia o przyznanej pomocy materialnej lub finansowej z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej;

e)       informacje o innych okolicznościach faktycznych mających – zdaniem podatnika – wpływ na rozstrzygnięcie sprawy,

f)        inne informacje na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego,

g)       pełnomocnictwo (oryginał lub jego odpis, wypis lub kopia) – dotyczy sytuacji, gdy występuje pełnomocnik.

 

W przypadku osoby fizycznej, która prowadzi działalność gospodarczą – do wniosku należy dołączyć:

a)      formularz informacji o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę ze środków publicznych w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy,

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

 

b)      informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat) za ubiegły rok podatkowy lub inne sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym,

c)      informacje o zaleganiu/niezaleganiu w płatnościach wobec Urzędu Skarbowego i zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

d)     informacje o zaciągniętych pożyczkach, pobranych kredytach bankowych,

e)      pełnomocnictwo (oryginał lub jego odpis, wypis lub kopia) – dotyczy sytuacji, gdy występuje pełnomocnik.

 

 

Opłaty:

Nie pobiera się

Termin załatwienia sprawy:

 

Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. W przypadku niezałatwienia sprawy we wskazanym terminie organ podatkowy zawiadamia o tej okoliczności stronę postępowania podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy:

1. Na podstawie art. 127 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach.  Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Od postanowienia służy zażalenie do właściwego miejscowo Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

3. Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.

Uwagi:

Jeżeli podanie nie spełnia wymogów określonych przepisami prawa – w tym warunków dotyczących udzielenia pomocy publicznej - organ podatkowy wzywa wnoszącego podanie do usunięcia braków w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia. Niewypełnienie warunków powoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia. 

Przed wydaniem decyzji organ podatkowy wyznacza stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w sprawie zebranego materiału dowodowego. Organ podatkowy może odstąpić od tej zasady, jeżeli w wyniku postępowania wszczętego na wniosek strony ma zostać wydana decyzja w całości uwzględniająca wniosek.  

Podstawy prawne

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r., poz. 2651 )
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r., poz. 708 )

Metryka

sporządzono
2023-05-18 przez Aneta Mucharska
udostępniono
2023-05-18 12:21 przez Zalewski Mariusz
zmodyfikowano
2023-05-18 12:27 przez Zalewski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
419
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.